WELLBEING

V SPEAK ACADEMY je učebný plán pre Wellbeing základným pilierom našej vzdelávacej filozofie, ktorý formuje nielen to, čo učíme, ale aj to, ako učíme. Vychádza z Oxfordského medzinárodného učebného plánu pre základné školy a je viac než len predmetom - je hlavným princípom, ktorý ovplyvňuje celú kultúru školy a zabezpečuje, aby sa študentom darilo akademicky aj osobnostne.
Prístup k Wellbeingu založený na výskume
Naše učebné osnovy pre Wellbeing sú inšpirované prácou profesora Martina Seligmana a ďalších priekopníkov v oblasti pozitívnej výchovy. Ich výskum zdôrazňuje zásadnú úlohu Wellbeingu pri akademickom úspechu, osobnom naplnení a celoživotnej odolnosti. V Speak Academy uplatňujeme tento holistický prístup a zabezpečujeme, aby Wellbeing bol:
1. vyučovaný ako samostatný predmet - študenti sa zúčastňujú štruktúrovaných hodín, ktoré skúmajú kľúčové aspekty emocionálnej inteligencie, odolnosti, všímavosti a osobného rastu.
2. Integrovaný do každodenného života školy - princípy Wellbeingu sú zakotvené vo všetkých aspektoch nášho vyučovania, učenia a interakcií a formujú spôsob, akým študenti vnímajú vzdelávanie.
Wellbeing v srdci školskej kultúry
Uprednostňovaním Wellbeingu kultivujeme školské prostredie, v ktorom žiaci môžu:
- rozvíjať sebavedomie a emocionálnu odolnosť
- rozvíjať pozitívne vzťahy s rovesníkmi a učiteľmi
- získať praktické stratégie na zvládanie stresu, neúspechov a výziev
- pociťovať hlboký pocit spolupatričnosti, zmysel a motiváciu pre učenie
Toto zameranie presahuje rámec vzdelávania a ovplyvňuje náš prístup k prosociálnej starostlivosti, k správaniu a celoškolským aktivitám. Zabezpečuje, aby škola SPEAK ACADEMY nebola len miestom učenia, ale aj starostlivou komunitou, v ktorej študenti prekvitajú.
Tým, že sa venujeme dobrým podmienkam, poskytujeme našim študentom myslenie a zručnosti, ktoré im umožnia uspieť nielen v škole, ale aj v živote.