top of page
Vyhľadávanie

Profil žiaka SPEAK ACADEMY

  • Writer: bemore. tasteIT s.r.o.
    bemore. tasteIT s.r.o.
  • Feb 4
  • Čítanie: 5

Updated: May 13


Profil žiaka SPEAK ACADEMY predstavuje našu spoločnú filozofiu vzdelávania. Zobrazuje vlastnosti, ktoré podľa nás, s najväčšou pravdepodobnosťou, povedú žiakov k celoživotnému, vysoko výkonnému vzdelávaniu.


Chceme, aby naši žiaci získali osobné, sociálne a interkultúrne kompetencie, ktoré im umožnia rozvíjať sa a uspieť kdekoľvek na svete.

Tento zámer podporujú aj atribúty profilu žiaka SPEAK ACADEMY, pretože opisujú vlastnosti, formujúce všetkých našich žiakov.


To, že si uvedomujeme náš profil žiaka, nám umožňuje vytvárať konkrétne kroky na rozvoj počas ich vzdelávania v SPEAK ACADEMY.

V prvom rade radi riskujú a neboja sa vyjsť zo svojej komfortnej zóny, aby preskúmali nové nápady a perspektívy. Tento dobrodružný duch podnecuje ich cestu sebapoznávania a osobného rastu.


Žiaci SPEAK ACADEMY sú myslitelia, jednotlivci, ktorí dokážu kriticky uvažovať a  zamýšľať sa nad tým, čo sa okolo nich deje. K výzvam pristupujú s rozvahou, premýšľajú nad rôznymi pohľadmi a možnými riešeniami. Vďaka tomu sa vedia dobre zorientovať aj v náročnejších situáciách.


Ambicióznosť je základ nášho profilu študenta. Našich žiakov motivuje túžba uspieť a byť čo najlepším, v tom, čo robia. Či už ide o školu, osobné ciele alebo pomoc komunite. Ambície ich posúvajú vpred a vytvárajú prostredie, kde sa každý chce stále zlepšovať.


Zásadovosť sa u študentov SPEAK ACADEMY riadi silným morálnym kompasom. Uprednostňuje etické správanie, integritu a zmysel pre zodpovednosť voči sebe a ostatným. Tento záväzok k princípom zabezpečuje komunitu postavenú na dôvere a vzájomnom rešpekte.


Zvedavosť je ďalšia veľmi dôležitá vlastnosť, keďže naši žiaci majú chuť učiť sa. Aktívne sa snažia porozumieť svetu okolo seba, kladú premyslené otázky a tešia sa z nových poznatkov. Táto intelektuálna zvedavosť vytvára živé a inšpiratívne  vzdelávacie prostredie.


Sebavedomie je dôležitou súčasťou profilu našich žiakov. Veria si, poznajú svoje schopnosti a vedia, že sebadôvera je kľúčom k úspechu. Vďaka tomu dokážu vyjadriť svoje myšlienky, nápady a dokážu efektívne spolupracovať.


Odhodlanie je sila úspechu našich študentov. K cieľom pristupujú zodpovedne a vytrvalo. Práve vďaka tejto vytrvalosti dokážu premeniť výzvy na príležitosti, ktoré im pomáhajú rásť.


Kreativita u našich žiakov prekvitá. S radosťou prijímajú svoj tvorivý potenciál, využívajú kreatívne myslenie na riešenie problémov a do svojho úsilia prinášajú nové perspektívy. Táto tvorivosť obohacuje ich vzdelávacie skúsenosti a pripravuje ich na svet, ktorý si cení inovácie.


Profil študenta SPEAK ACADEMY v podstate odráža holistický prístup k vzdelávaniu, ktorý zo žiakov formuje všestranné osobnosti vybavené zručnosťami, spôsobom myslenia a vlastnosťami potrebnými na dosiahnutie úspechu v neustále sa meniacom svete.


Ako používame náš profil študenta?

Zaradenie profilu študenta do učebných osnov v SPEAK ACADEMY je premyslený a ucelený prístup, ktorého cieľom je vychovať zo žiakov všestranné osobnosti. Takto používame profil študenta v rôznych aspektoch nášho vzdelávacieho programu:


Plán učebných osnov:

Zhoda s vlastnosťami: Každý predmet a vzdelávací program je navrhnutý tak, aby zahŕňal aspekty, ktoré rozvíjajú dôležité vlastnosti žiaka. Vyučovacie hodiny sú tvorené tak, aby podporili kritické myslenie, odvahu riskovať, kreativitu a ďalšie vlastnosti z profilu.

Využitie v praxi: Obsah učebných osnov je prepojený s reálnym svetom, podporuje aplikáciu naučených konceptov v praktických situáciách a povzbudzuje žiakov, aby premýšľali, hľadali vlastné riešenie problémov a nebáli sa riskovať.


Stratégie hodnotenia:

Holistické hodnotenie: Metódy hodnotenia presahujú rámec tradičných skúšok a zahŕňajú holistické hodnotenie schopností študentov. Hodnotenie zahŕňa projekty, prezentácie a spoločné aktivity, ktoré odrážajú vlastnosti žiaka.

Reflexívne hodnotenia: Naši žiaci sú povzbudzovaní k tomu, aby uvažovali o svojom pokroku a raste s dôrazom nielen na akademické úspechy, ale aj rozvoj osobných vlastností, ako je odhodlanie, zvedavosť a kreativita.


Mimoškolské aktivity:

Programy na obohatenie: Naše mimoškolské aktivity, krúžky a workshopy sú navrhnuté tak, aby dopĺňali profil študenta. Tieto aktivity poskytujú študentom príležitosť ukázať sa a rozvíjať vlastnosti, ako sú kreativita, ambicióznosť a sebadôvera.

Príležitosti na vedenie: Žiaci dostávajú vedúce úlohy a zodpovednosti, ktoré u nich podporujú zásadové správanie. Sú povzbudzovaní k tomu, aby sa nebáli prevziať iniciatívu v rámci vedenia.


Profesionálny rozvoj:

Tréning učiteľov: Učitelia sú vzdelávaní tak, aby vo svojej výučbe rozpoznávali a podporovali vlastnosti z profilu študenta. Profesijný rozvoj je zameraný na stratégie, ktoré rozvíjajú kritické myslenie, kreativitu a ďalšie dôležité schopnosti u žiakov.

Učenie v spolupráci: Učitelia vytvárajú prostredie pre spoluprácu, v ktorom sú žiaci povzbudzovaní zdieľať nápady, nebáť sa riskovať a kriticky premýšľať. Tento prístup podporuje rozvoj vlastností z profilu žiaka v sociálnom kontexte.


Individuálne vzdelávacie plány:

Personalizované stanovenie cieľa: Žiaci spolu s učiteľmi vytvárajú individuálne vzdelávacie plány, ktoré zodpovedajú ich vzdelávacím a osobným cieľom. Tento proces podporuje ambicióznosť, odhodlanie a schopnosť zamýšľať sa nad vlastným  učením.

Spätná väzba a vedenie žiaka: Pravidelné stretnutia, na ktorých žiaci dostanú spätnú väzbu a rady, pomáhajú študentom porozumieť, ako ich úsilie a snaha súvisí s profilom študenta. Takáto opakovaná spätná väzba podporuje neustále zlepšovanie sa a posilňuje ich pozitívne správanie.


Kontakt s komunitou:

Učenie sa službe: Projekty zamerané na pomoc komunite sú súčasťou učebných osnov, podporujú zásadové správanie a vštepujú zmysel pre zodpovednosť voči okoliu.

Hosťujúci rečníci a mentori: Pozývanie odborníkov z rôznych oblastí, poskytuje študentom príležitosť stretnúť sa s inšpiratívnymi ľuďmi a zoznámiť sa s rôznymi pohľadmi, čo podporuje  ich zvedavosť a širšie chápanie sveta okolo nás.


V centre celého vzdelávania SPEAK ACADEMY stojí profil žiaka nielen ako súbor ideálov, ale ako rámec, ktorý formuje celú vzdelávaciu skúsenosť. Vďaka nemu žiaci ukončia vzdelávanie s vedomosťami, ale aj s bohatým súborom vlastností, ktoré ich pripravia na úspech v dynamickom a prepojenom svete.


Ako motivujeme študentov, aby sa stotožnili s profilom žiak?

Počas vzdelávania sú žiaci SPEAK ACADEMY vedení k tomu, aby premýšľali o profile študenta a vnímali ho ako súčasť vo všetkom, čo robia. Preformulovanie jednotlivých vlastností profilu do vyjadrení v prvej osobe umožňuje diskutovať o tom  v triedach spôsobom, ktorý podporuje hlboké porozumenie a chápanie.


Odvážni:

Mysliaci:

  • Neustále rozvíjam svoje kritické myslenie tým, že analyzujem informácie z viacerých perspektív.

  • Plánujem svoj prístup k úlohám a hľadám efektívne a strategické riešenia.

  • Jasne formulujem svoje ciele, čím si budujem aktívny a zodpovedný prístup k učeniu aj osobnému rozvoju.


Ambiciózny:

  • Stanovujem si ambiciózne ciele, s cieľom dosiahnuť excelentnosť v akademickej aj osobnej oblasti.

  • Aktívne vyhľadávam príležitosti na rast, poháňaný odhodlaním naplniť a prekonať svoje vlastné očakávania.



Zásadový:

  • Riadim sa silnými morálnymi zásadami a rozhodujem sa na základe etických úvah a integrity.

  • Preberám zodpovednosť za svoje konanie a prispievam k vytváraniu prostredia dôvery a rešpektu.


Zvedavý:

  • Podporujem svoju prirodzenú zvedavosť kladením otázok, hľadaním informácií a skúmaním nových nápadov.

  • Aktívne sa zapájam do neustáleho vzdelávania a ku každej skúsenosti pristupujem s otvorenou mysľou a túžbou porozumieť.


Sebavedomý:

  • Verím vo svoje schopnosti a vyjadrujem sa s istotou.

  • Uvedomujem si hodnotu sebadôvery pri spolupráci, komunikácii a prekonávaní výziev, čo umožňuje aktívne prispievať k učeniu v kolektíve.


Odhodlaný:

  • K cieľom pristupujem s pevnou vôľou a vytrvalo pracujem aj napriek prekážkam.

  • Neúspechy vnímam ako príležitosti na učenie a rast, svoju odolnosť využívam na prekonávanie prekážok na svojej ceste za vzdelaním


Kreatívny:

  • Využívam svoj tvorivý potenciál na hľadanie inovatívnych riešení problémov.

  • Rozvíjam spôsob myslenia, ktorý si cení nápaditosť a podporuje kreativitu v akademických a osobných aktivitách.


 
 
 

Comments


bottom of page